នៅពេលដែល Instagram និង Facebook បាត់បង់ពីភាពពាក់ព័ន្ធ ការភ្ជាប់ទំនាក់ទំនងរវាងមិត្តភ័ក្តិក៏ធ្លាក់ចុះតាមអ៊ីនធឺណិតផងដែរ។


Instagram មិនមែនជាអ្វីដែលវាធ្លាប់មាននោះទេ។ ជាមួយនឹងអ្នកប្រើប្រាស់ Gen Z នាំគ្នាទៅ TikTok ប្រព័ន្ធផ្សព្វផ្សាយសង្គមដូចដែលយើងដឹងថាវាកំពុងផ្លាស់ប្តូរ ហើយយើងចាកចេញពីមិត្តភក្តិ និងក្រុមគ្រួសាររបស់យើងនៅពីក្រោយ។


នៅ​តែ​ឯង


នៅក្នុងខែតុលា Instagram បានរាយការណ៍ថាមានអ្នកប្រើប្រាស់សកម្មប្រចាំខែចំនួន 2 ពាន់លាននាក់។ ព្រឹត្តិការណ៍ដ៏សំខាន់នេះត្រូវបានលើសដោយ Facebook ដែលអង្គុយជិតអ្នកប្រើប្រាស់ 3 ពាន់លាននាក់នៅរដូវស្លឹកឈើជ្រុះ។ ដូច្នេះហេតុអ្វីបានជាវេទិកាទាំងនេះមិនសូវពាក់ព័ន្ធជាងពេលណាទាំងអស់? វាប្រែថាការប្រមូលផ្តុំច្រើនជាងមួយភាគបួននៃចំនួនប្រជាជនពិភពលោកនៅក្នុងកន្លែងតែមួយបង្កើតបញ្ហាដូចគ្នានឹងការអញ្ជើញមនុស្សចៃដន្យច្រើនពេកមកចូលរួមពិធីជប់លៀង៖ វាក្លាយជាការលំបាកក្នុងការស្វែងរកមិត្តរបស់អ្នក។


ប្រភពដើមនៃពាក្យ ប្រព័ន្ធផ្សព្វផ្សាយសង្គម គឺមិនច្បាស់លាស់ (មនុស្សជាច្រើន អះអាងថាបានបង្កើត ឃ្លានេះ) ប៉ុន្តែវាបានលេចចេញជាបាតុភូតមួយដែលត្រូវបានទទួលស្គាល់នៅក្នុងទសវត្សរ៍ឆ្នាំ 1990 នៅពេលដែលអ៊ីនធឺណិតបានផ្លាស់ប្តូរពីកន្លែងផ្ទុកឯកសារទៅជាអន្តរកម្មមួយជាមួយនឹងការមកដល់នៃការផ្ញើសារភ្លាមៗ វេទិកា។ និងបន្ទប់ជជែកកំសាន្ត។ ក្នុងទសវត្សរ៍ឆ្នាំ 2000 គេហទំព័រដូចជា Friendster និង MySpace បានបង្កើតប្រព័ន្ធផ្សព្វផ្សាយសង្គមជាចម្បងជាកន្លែងសម្រាប់ភ្ជាប់ទំនាក់ទំនងជាមួយមនុស្សដែលអ្នកស្គាល់ក្នុងជីវិតពិត ទោះបីជាអ្នកត្រូវចូលទៅកាន់ទំព័រប្រវត្តិរូបរបស់ពួកគេដើម្បីធ្វើដូច្នេះក៏ដោយ។ Facebook និង Instagram បាននាំមកជូនអ្នកនូវការអាប់ដេតពីមិត្តភ័ក្តិរបស់អ្នក និងអ្នកផ្សេងទៀតនៅក្នុងមតិព័ត៌មានដែលងាយស្រួល និងញៀន។


ប៉ុន្តែខណៈពេលដែលពួកគេបន្តរីកចម្រើនជារួម Facebook និង Instagram កំពុងតស៊ូដើម្បីទាក់ទាញ និងរក្សាក្មេងជំនាន់ក្រោយ ដែលមានសារៈសំខាន់សម្រាប់អាយុវែងរបស់ពួកគេ។ ហេតុអ្វី? ចម្លើយសាមញ្ញ៖ Gen Z ចូលចិត្តវីដេអូ។


Meta បាននឹងកំពុងព្យាយាមចាប់យកភាពអស្ចារ្យនៃកម្មវិធីដែលយុវវ័យចូលចិត្ត TikTok ។ កាលពីខែសីហា ខ្ញុំបានសរសេរអំពី ព័ត៌មានដែលមានឥទ្ធិពលលើ TikTok ថ្មីរបស់ Facebook ដែល ផ្តល់អាទិភាពដល់ខ្លឹមសារដែលបានណែនាំតាមក្បួនដោះស្រាយ។ ក្មេងៗ មិនទាន់បានត្រឡប់មកវិញ ទេ។ Instagram បាននិងកំពុងផ្តោតជាបណ្តើរៗលើវីដេអូខ្លីៗ ដែលធ្វើឱ្យវាពិបាកក្នុងការចូលប្រើបន្ទាត់កាលប្បវត្តិ និងជំរុញការបង្ហោះដែលបានណែនាំបន្ថែមទៀតទៅក្នុងមតិព័ត៌មាន។ កាលពីសប្តាហ៍មុន ខ្ញុំបានសរសេរថា Instagram បានបញ្ចប់ ហើយ។


នេះ​ជា​រឿង៖ មនុស្ស​មិន​បង្ហោះ​វីដេអូ​សម្រាប់​តែ​មិត្តភ័ក្តិ​របស់​ពួកគេ​មើល​ទេ។ អ្នកអាច FaceTime មនុស្សដែលអ្នកចាប់អារម្មណ៍ ឬផ្ញើកំណត់ចំណាំសំឡេងឱ្យពួកគេ។ ប្រសិនបើអ្នករៀននៅវិទ្យាល័យ ឬមហាវិទ្យាល័យ អ្នកអាចផ្ញើសារទៅកាន់មិត្តភក្តិ និងចែករំលែកវីដេអូជាមួយរង្វង់សង្គមរបស់អ្នកនៅលើ Snapchat ។ ប៉ុន្តែប្រសិនបើអ្នកកំពុងបង្ហោះវីដេអូនៅលើ TikTok (ឬ Instagram Reels) ពួកគេគឺសម្រាប់ទស្សនិកជន។ ក្បួនដោះស្រាយបើកដំណើរការនេះដោយការផ្សព្វផ្សាយវីដេអូរបស់អ្នកនៅលើទំព័រ "សម្រាប់អ្នក" របស់នរណាម្នាក់ដែលវាកំណត់ថាជាអ្នកមើលដែលទទួល។


ដូចដែលសហសេវិករបស់ខ្ញុំ Ian Bogost បានសរសេរនៅក្នុង អត្ថបទថ្មីមួយថា "ប្រព័ន្ធផ្សព្វផ្សាយសង្គមបានប្រែក្លាយអ្នក ខ្ញុំ និងមនុស្សគ្រប់គ្នាឱ្យទៅជាអ្នកផ្សាយ (ប្រសិនបើមានសេចក្តីប្រាថ្នា)" ។ ទោះបីជាការផ្សាយអាចមិនមែនកើតឡើងដោយធម្មជាតិសម្រាប់មនុស្សគ្រប់គ្នា—ជាអារម្មណ៍មួយ ក្នុងនាមជាសហស្សវត្សរ៍ក៏ដោយ ក៏ ខ្ញុំយល់ផងដែរ — ការកើនឡើងយ៉ាងឆាប់រហ័សរបស់ TikTok បង្ហាញថាការទាក់ទាញនៃការមើលវីដេអូដែលធ្វើឡើងដោយមនុស្សចម្លែកគឺមានលក្ខណៈជាសកល។ ហើយការពិតដែលថាការផ្លាស់ប្តូរទាំងនេះមិនបានធ្វើឱ្យមានការខកចិត្តគ្រប់គ្រាន់ដើម្បីបង្កឱ្យមានការងើបឡើងវិញនៃវប្បធម៌នៃកម្មវិធីមួយដូចជា Facebook បង្ហាញថាប្រហែលជាបន្ទាប់ពីឆ្នាំនៃការអានបច្ចុប្បន្នភាពស្ថានភាព និងការរមូរតាមរូបភាពទារកពីសមាជិកគ្រួសារបន្តបន្ទាប់រាប់សិបនាក់ដូចគ្នា និងមិត្តរួមថ្នាក់ចាស់ យើងមាន បានផ្លាស់ទីនៅលើ។


ប៉ុន្តែនៅពេលដែលមតិព័ត៌មានរលត់ ហើយវីដេអូដែលផ្ទុកទៅដោយមេរោគ យើងកំពុងបាត់បង់អ្វីមួយដែលសំខាន់៖ កន្លែងសម្រាប់ដើរលេងតាមអ៊ីនធឺណិត។ Twitter គឺជា "ទីប្រជុំជន" កន្លែងសម្រាប់ការផ្លាស់ប្តូរគំនិត និងរឿងកំប្លែងដែលគួរឱ្យអស់សំណើច។ (ជាការពិតណាស់ វាក៏មានការតស៊ូដែរ ប៉ុន្តែដោយសារការដឹកនាំដ៏ច្របូកច្របល់របស់សមាជិកម្នាក់នៃ Gen X និងមិនមែនជាទម្លាប់រំខានរបស់ Gen Z។) ទោះជាយ៉ាងណាក៏ដោយ វាលែងមានតម្លៃស្មើនឹងហាងកាហ្វេក្នុងស្រុកទៀតហើយ៖ a កន្លែង​ជួប​មិត្តភ័ក្តិ និង​គ្រួសារ និង​ស្វែង​រក​ទំនាក់​ទំនង​ពី​មនុស្ស​ទៅ​មនុស្ស។


TikTok ផ្តល់ជូនស្ទើរតែគ្មានលក្ខណៈពិសេសដើម្បីភ្ជាប់មួយទល់នឹងមួយ។ (តាមបទពិសោធន៍របស់ខ្ញុំ នៅពេលដែលមនុស្សផ្ញើសារគ្នាទៅវិញទៅមកនៅលើ TikTok វាភាគច្រើនគ្រាន់តែជាការផ្ញើ TikTok គ្នាទៅវិញទៅមក។ ផលប្រយោជន៍រួម។ ប៉ុន្តែឥឡូវនេះច្រើនជាងពេលណាៗទាំងអស់ យើងទាំងអស់គ្នានៅលើប្រព័ន្ធផ្សព្វផ្សាយសង្គម ហ៊ុំព័ទ្ធដោយមនុស្សរាប់ពាន់លាននាក់ ហើយតែម្នាក់ឯងទាំងស្រុង។


Victoria Obidina បានដឹងថានាងស្ថិតនៅក្នុងពន្ធនាគាររុស្ស៊ី លុះត្រាតែបិទបាំងមុខរបស់នាង។ មានឯកសារសម្រាប់ការធ្វើតេស្ត DNA នៅចំពោះមុខនាង។ នាងបានអានថា "Taganrog" ដែលជាឈ្មោះនៃទីក្រុងរុស្ស៊ីក្នុងតំបន់ Rostov ភ្លាមៗនៅភាគខាងកើតអ៊ុយក្រែន ជាកន្លែងដែលអ្នកទោសសង្គ្រាមអ៊ុយក្រែនត្រូវបានចុះឈ្មោះ មុនពេលត្រូវបានរុះរើជុំវិញអាណានិគមពន្ធនាគារនៅទូទាំងប្រទេសរុស្ស៊ី។ អ្នកសួរចម្លើយបុរសវ័យកណ្តាលពីរនាក់បានបញ្ជាឱ្យគ្រូពេទ្យជនជាតិអ៊ុយក្រែនអាយុ 27 ឆ្នាំដោះស្រាត នាងបានប្រាប់ខ្ញុំកាលពីពេលថ្មីៗនេះ បន្ទាប់មកពួកគេបានថតរូបនាងពីខាងមុខ និងខាងក្រោយ។


អាជ្ញាធរពន្ធនាគារអាចធ្វើការស្វែងរកយ៉ាងស្និទ្ធស្នាល ប៉ុន្តែ Obidina ចាត់ទុកបទពិសោធន៍របស់នាងមិនមែនជាវិធានការសន្តិសុខស្របច្បាប់ទេ ប៉ុន្តែជាការបង្ខិតបង្ខំផ្លូវភេទ។


វីដេអូអាចជាអនាគតនៃប្រព័ន្ធផ្សព្វផ្សាយសង្គម ប៉ុន្តែថ្មីៗនេះ Gen Z បាននាំយកមកវិញនូវឧបករណ៍ retro សម្រាប់ការថតរូបភាព៖ កាមេរ៉ាឌីជីថល។ យុវវ័យ​កំពុង​ចាប់​ដៃ​កាន់​កាមេរ៉ា​តាំងពី​ដើម​ទសវត្សរ៍​ឆ្នាំ 2000 ហើយ​បង្ហោះ​រូបថត​តាម​អ៊ីនធឺណិត រួម​ទាំង​លើ TikTok ដែល​ hashtag #digitalcamera មាន​អ្នក​ចូល​មើល​ជាង 155.9 លាន​ដង។ (ថ្មីៗនេះ TikTok បានបង្ហាញមុខងាររាងជារង្វង់។) ដោយសារមនុស្សម្នាក់ដែលធំឡើងជាមួយនឹងកាមេរ៉ាឌីជីថលជាប់នឹងកដៃខ្ញុំជាប់ជានិច្ច ខ្ញុំមានការសង្ស័យចំពោះនិន្នាការនេះ។ ប៉ុន្តែនៅពេលដែល ខ្ញុំបានសាកល្បងវាដោយខ្លួនឯង ខ្ញុំបានរកឃើញថាការថតរូប Flash បែប Y2K មើល ទៅគួរអោយអាឡោះអាល័យបំផុតក្នុងឆ្នាំ 2022—ដូចដែលចាស់អាចធ្វើអោយអ្នក (និងខ្ញុំ) មានអារម្មណ៍។


theatlantic